Ansvarsfordeling mellom kommune, drift-/systemleverandør (EPJ-leverandør) og NHN:
Kommunen har ansvar for å melde tekniske feil og hendelser til sin faste drifts-/systemleverandør. Dette gjelder uavhengig av hva saken handler om.
Drifts-/systemleverandør (EPJ-leverandør):
- eier saken inntil den er løst. Dersom leverandør ikke kan løse saken innenfor egen organisasjon, har leverandør ansvar for å ta saken videre til korrekt instans, f.eks. NHN.
- har ansvar for all kommunikasjon med egne kunder, dvs. kommune. Dette inkluderer å informere kommune om utfall av saken og å innhente mer informasjon der det er nødvendig.
- er SPOC (Single Point of Contact) for kunden.
NHN har ansvar for å bistå leverandør der dette er nødvendig for å løse saken. Dette gjelder f.eks. ved bytte av kommunes virksomhetssertifikater.
Kunde- og driftssenteret NHN:
- Kundesenter er SPOC (Single Point of Contact) for alle drifts-/systemleverandører.
- SPOC for kommune er drifts-/systemleverandør.
- Kundesenteret er bemannet alle virkedager 08:00 – 20:00. Kontaktinformasjon:
- Telefon:24 20 00 00
- E-post:
- Ved alvorlig hendelse/mistanke om alvorlig hendelse meldes av drifts-/systemleverandør til Kundesenter 24/7.
- Informasjonsflyten ved henvendelser:
- Kommunen ⇔ drifts-/systemleverandør ⇔ Kundesenter NHN