Helsenorge for fastleger er en digital løsning som gjør hverdagen enklere og arbeidshverdagen mer effektiv. Plattformen tilrettelegger for trygg og fleksibel kommunikasjon med pasientene, samtidig som den bidrar til å redusere administrativt arbeid.
Løsningen er utformet for å møte både leger og pasienters behov i en moderne helsetjeneste, med fokus på effektivitet, sikkerhet og tilgjengelighet. Med Helsenorge kan du enkelt legge til rette for en bedre opplevelse for alle parter.
Dette kan du tilby
Klikk på tjenesten du vil lese mer om:
Timeavtaler
Timeavtaler er en tjeneste hvor du kan sende, endre og avlyse timer med pasientene dine. Du kan også velge hvilke timer som skal være tilgjengelig for bestilling via Helsenorge
Pasientene dine kan ved å logge seg inn på Helsenorge se, bestille og avbestille timer.
Hvorfor bruke timeavtaler?
Ønsker du å ta i bruk timeavtaler?
Hvordan fungerer timeavtaler for pasientene dine?
Reseptfornyelse
Med reseptfornyelse på Helsenorge kan pasienten be om å få ny resept på medisiner, medisinsk forbruksmateriell og næringsmidler. Du som behandler vurderer deretter forespørselen. Pasienter har kun mulighet til å fornye resepter hen tidligere har fått utskrevet av behandler.
Hvorfor bruke reseptfornyelse?
Ønsker du å ta i bruk reseptfornyelse?
Hvordan fungerer reseptfornyelse for pasientene dine?
E-konsultasjon
E-konsultasjon er et alternativ til konsultasjon med fysisk oppmøte, hvor pasienten din kan sende en melding til deg som behandler, via Helsenorge. E-konsultasjon er kun ment for situasjoner som ikke haster og ikke krever fysisk oppmøte.
Hvorfor bruke e-konsultasjon?
Ønsker du å ta i bruk e-konsultasjon?
Hvordan fungerer e-konsultasjon for pasientene dine?
Kontakt resepsjonen
Med Kontakt resepsjonen kan helseaktør og pasient kommunisere om administrative henvendelser og spørsmål. Kontakt resepsjonen brukes ikke for medisinske spørsmål. Meldingene går typisk til resepsjonen på fastlegekontor og til et felles mottak hos kommuner og andre helseaktører.
Hvorfor bruke kontakt resepsjonen?
Ønsker du å ta i bruk kontakt resepsjonen?
Hvordan fungererer kontakt resepsjonen for pasientene dine?
Kopi av journal
Kopi av journal gir deg mulighet til å tilby pasienter digital kopi av journal. Pasienter kan via Helsenorge også be om kopi av sin journal.
Hvorfor bruke kopi av journal?
Ønsker du å ta i bruk kopi av journal?
Hvordan ser tjenesten ut for pasientene dine?
Videokonsultasjon
Videokonsultasjon er et alternativ til konsultasjon med fysisk oppmøte, hvor pasienten din kan sende en melding til deg som behandler, via Helsenorge. Videokonsultasjon er kun ment for situasjoner som ikke haster og ikke krever fysisk oppmøte.
Hvorfor bruke videokonsultasjon?
Ønsker du å ta i bruk videokonsultasjon?
Hvordan fungerer det for pasientene dine?
Ressurstimebok
Ressurstimebok er en timebok i ditt journalsystem hvor du kan tilby timer til tjenester på Helsenorge uten en bestemt behandler.
Hvorfor bruke ressurstimebok?
Ønsker du å ta i bruk ressurstimebok, eller endre oppsettet?
Hvordan fungerer ressurstimebok for pasientene dine?
Vikar på Helsenorge
Vikar på Helsenorge er et alternativ for deg som skal ha midlertidig fravær, har redusert arbeidspraksis eller av andre årsaker ønsker å ha en vikar som kan tilby tjenester på vegne av deg på Helsenorge. Det er også et alternativ for deg om du er vikar på en liste uten fastlege.
Hvorfor bruke vikarfunksjonalitet?
Ønsker du å ta i bruk vikarfunksjonalitet?
Hvordan fungerer vikar for pasientene dine?
- Helsenorge for kommuner
- Helsenorge for fastleger
- Helsenorge for avtalespesialister
- Helsenorge for fysio- og manuellterapeuter
- Helsekontakt
- Tilpass Helsenorge
- Varsler på og fra Helsenorge
- Digitale helseverktøy på Helsenorge
- Endringsønsker på Helsenorge
- Innmelding av hendelser og feil
- Vil du bruke innhald frå Helsenorge?
- Leveransemeldinger for Helsenorge
- Webinarer om Helsenorge