Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til Leveranseplaner

Ny visning av Kritisk informasjon

Sist oppdatert:

Vi har laget en ny og forbedret visning av Kritisk informasjon i Kjernejournal portal som skal gjøre det enklere å få tilgang til Kritisk informasjon om pasienten.

    Hva er nytt i Kritisk info?

    I hovedsak er det utseende som er nytt. Tanken er at det skal være lettere for helsepersonell å se kritisk info raskere. Og at man skal slippe å klikke seg rundt for å få denne livsviktige informasjonen.

    Vi har også gjort en større endring som betyr at dersom en pasient har Kritisk informasjon (dvs. at KJ-knappen i journalsystemet er rødt), så kommer du direkte inn på Kritisk info i portalen. (I gammel løsning må man trykke på fanen i tillegg)

    Dette betyr at du får tilgang til Kritisk info med 1 klikk, i motsetning til opptil flere i gammel løsning.

    Hvordan blir det seende ut?

    Kritisk info nhn.jpg
    Her er ett eksempel på en person med kritisk info

    Ny kritisk info i hjelpefilen

    Vi har oppdatert vår hjelpefil med informasjon om Kritisk info. Du kan lese hjelpefilen ved å trykke på denne lenken:Kritisk info ny fane | Kjernejournal Hjelpesider

    Hva er vertikalisering?

    Som et ledd i å gjøre våre tjenester klare for framtiden, har vi startet en vertikalisering av portalen.

    Vertikalisering betyr at vi deler opp den gamle Kjernejournal i mindre biter som da også blir frittstående tjenester/produkter. Samtidig flytter vi tjenesten ut i Privat Sky.

    I den forbindelse lager vi også integrasjoner for hver tjeneste som også gjør at journal-leverandører kan integrere seg direkte med tjenesten, slik at dere som helsepersonell kan få informasjonen inn i den arbeidsflaten dere bruker mest til daglig. (Journalsystemet). Dette krever dog at leverandører gjør utvikling i journalsystemet også.

    De delene av Kjernejournal som er vertikalisert og klar for direkte integrasjon er per juni 2025. Klikk på tjenestene for mer informasjon.

    Hvorfor gjør vi dette?

    Vi gjør dette av flere årsaker.

    • For å gjøre hverdagen til helsepersonell lettere
    • For å ta ned risikoen
    • For å kunne levere endringer raskere
    Fant du det du lette etter?