Bli med på det nasjonale tilbudet! Ved utgangen av 2023 benyttet rundt 83% av fastlegekontorene i Norge digital dialog via Helsenorge.
Digital dialog fastlege (DDFL) består av fire tjenester mellom fastlege og pasient som gjør det mulig med sikker kommunikasjon over internett. Tjenestene er:
- bestill time
- forny resept
- start e-konsultasjon
- kontakt legekontoret
Pasienten bruker tjenestene ved å logge inn på Helsenorge. Fastlegen logger inn via sitt elektroniske pasientjournalsystem. Fastlegene kan kontakte sin journalsystemleverandør for å høre om de kan tilby tjenestene til sine pasienter.
Se video om hvordan tjenestene ser ut for innbygger her:
Slik fungerer tjenestene for fastlegen
Alle de fire tjenestene er integrert i fastlegens elektroniske pasientjournalsystem. Fastlegen kan selv velge hvilke tjenester de ønsker å tilby, og kan skru av og på tjenestene i sin EPJ. Både fastlege og pasient kan starte dialogen fra sin side.
Kom i gang med digital dialog på ditt legekontor
Her finner du informasjon om hvordan du kommer i gang med digital dialog for fastleger (DDFL).
Forutsetninger for bruk
Slik bestiller du digital dialog
Når kan du forvente at løsningen er oppe?
Koster det noe å bruke DDFL?
Informasjons- og markedsmateriell
Nye rutiner på kontoret
Hvordan få pasientene i gang
Hvorfor bruke digital dialog?
Det er mange gode grunner til å tilby pasientene digitale tjenester. Her har vi oppsummert ti av de.
Ti gode grunner til å bruke digital dialog
Endringsønsker reguleres i bruksvilkårene.