Hopp til hovedinnhold
NHN

Med e-post i Helsenettet kan du kommunisere via e-post med andre helseaktører.

Om tjenesten

Vi gjør for ordens skyld oppmerksom på at personsensitiv informasjon ikke skal sendes på e-post og at dette er avsenders ansvar.

Når Norsk helsenett drifter e-posten din, kommuniserer du trygt og sikkert i Helsenettet. Intern e-post, for eksempel mellom legekontor, forlater ikke Helsenettet og all innkommende e-post sjekkes for virus. E-posten går også igjennom et spam-system som hindrer bruk av uautoriserte e-postservere. Samtidig monitoreres trafikken for å avdekke og forhindre angrep og ondsinnet kode.

Forutsetninger

Gyldig medlemskap i Helsenettet.

Du må ha oppdatert operativsystem, programvare og antivirus.

Normen krever at e-post som ikke særskilt sikres mot uautorisert innsyn, aldri skal inneholde helse- og personopplysninger.

Målgruppe

Kommuner og andre helseaktører som fastleger, tannleger, fysioterapeuter m.fl.

NB! Norsk helsenett evaluerer for tiden E-post tjenesten, og vil i denne tiden ikke tilby tjenesten til nye virksomheter / brukere. Eksisterende virksomheter / brukere blir ikke påvirket.


Veiledninger

Mozilla Thunderbird 17 og nyere
Microsoft Outlook
Oppsett av nhn epost med Office365

Programvare

Mozilla Thunderbird