Vår nye hjemmekontorløsning er klar for bruk i løpet av november. Det blir enklere pålogging og egen brukeradministrasjon.
Den nye hjemmekontorløsningen rulles ut i november, og alle som fortsatt ønsker å benytte hjemmekontor må bestille og registrere brukere på nytt.
Bruker du dagens hjemmekontorløsning vil du motta e-post med veiledning for hvordan du går frem for å bestille og ta i bruk den nye løsningen.
Enklere pålogging
Den nye løsningen lar deg logge på med HelseID, og du kan bruke BankID, Buypass eller Commfides. Dermed blir det enklere for de fleste, som allerede er pålogget med HelseID.
Egen brukeradministrasjon
Hjemmekontor 2.0 overlater brukeradministrasjonen til deg som bruker løsningen. Dere kan for eksempel bestille tjenesten, opprette nye brukere eller fjerne brukere selv.
Hvorfor oppgradering?
Sikkerhet og personvern er noe av det viktigste for helsepersonell og deres pasienter, og dermed også for Norsk helsenett. Hjemmekontor 2.0 bygges derfor med oppdaterte tekniske komponenter som gir enda sikrere tilgang til Helsenettet. Forbindelsen til arbeidsplassens datamaskin er kryptert og i henhold til Norm for informasjonssikkerhet i helse og omsorgstjenesten (Normen).