Alle kunder med dedikert helsenettlinje levert av Norsk helsenett får tilgang til en sikret internettjeneste.
Dette vil si at Norsk helsenett besørger sikring, logging og hindring av uønsket trafikk.
Dagens løsning krever oppsett for proxy lokalt på klient.
Tjenesten har begrensning ut fra helsenettets sikkerhetspolicy.
Enkelte tjenester, for eksempel IP-telefoni og video, er det gjort spesielle tilpasninger for.
Kunder som har en tilknytning til helsenett via ASP-leverandør vil ha egne oppsett for internettrafikk
og det er kundens driftsleverandør som besørger sikkerhet og teknisk løsning for kunde.
Dersom kundens behov er åpent internett utenfor helsenett (f.eks. åpent trådløst gjestenett) må dette anskaffes av kunde selv.
Hvis du er usikker på hva ditt behov er - ta kontakt med Norsk helsenett sitt kundesenter for veiledning (telefon: 24 20 00 00 / e-post: ).