Gå til hovedinnhold

Koronasituasjonen

Norsk Helsenett er leverandør av kritiske tjenester til helsesektoren og helseforvaltningen. I forbindelse med koronasituasjonen vi må sikre kapasitet og leveranser til kundene våre, slik at de igjen kan levere sine tjenester til helsepersonell og innbyggere. Situasjonen er alvorlig, og vi må være forberedt på at den blir langvarig.

Videoløsninger

Les mer om videokonsultasjon i pasientbehandling, og videoløsninger for undervisning og møter.

Hjemmekontor

Veiledning knyttet til lokalt oppsett på PC/Mac gjøres kun i tidsrommet 8-20 på hverdager.

Elektronisk melding om dødsfall

Folkehelseinstituttet ber helsetjenesten melde covid-19-dødsfall med ny elektronisk løsning for dødsfall og dødsårsak.

Adresseregisteret og beredskap under Covid-19

Les mer om retningslinjer for hvordan nye enheter skal føres opp i Adresseregisteret.

Innbyggerinformasjon og -tjenester i forbindelse med covid-19

Helsenorgeredaksjonen jobber sammen Helsedirektoratet (Hdir) og Folkehelseinstituttet (FHI) om informasjon og tjenester til innbyggere i forbindelse med covid 19-pandemien.

Prøvesvar i kjernejournal

Helsepersonell kan se covid-19 relaterte prøvesvar i kjernejournal.

Leverandørinnspill

Informasjon om hvor du kan henvende deg som leverandør hvis du har forslag til hvordan vi teknologisk kan løse utfordringer knyttet til koronasituasjonen.

Tidoblet kapasiteten for hjemmekontor

Fra en dag til en annen skulle hele Norge ha hjemmekontor og videomøter.

Driftsmeldinger

Oversikt over varslinger om nedetid eller tekniske problemer med våre tjenester.

Kontaktinformasjon

Informasjon om åpningstider på våre kundesentre, pressekontakt og andre henvendelser.