Koronasituasjonen
Norsk helsenett er leverandør av kritiske tjenester til helsesektoren og helseforvaltningen. I forbindelse med koronasituasjonen vi må sikre kapasitet og leveranser til kundene våre, slik at de igjen kan levere sine tjenester til helsepersonell og innbyggere. Situasjonen er alvorlig, og vi må være forberedt på at den blir langvarig.
-
Video
Les mer om videokonsultasjon i pasientbehandling og videoløsninger for undervisning og møter -
Hjemmekontor
Veiledning knyttet til lokalt oppsett på PC/Mac gjøres kun i tidsrommet 8-20 på hverdager. -
Tilgang til fastlegeregisteret
Informasjon fra Helsedirektoratet om hvordan man får tilgang til fastlegeregisteret. -
Registrering i Adresseregisteret for massevaksinering
Her kan du lese om massevaksinering og registrering av tjenester i Adresseregisteret. -
Godkjenning av svar på hurtigtest covid-19 på plass
Det er nå mulig for EPJ-leverandører å få nasjonal godkjenning for elektroniske prøvesvar på hurtigtester for covid-19. -
Helsepersonell ser vaksinasjon i kjernejournal
Nå kan helsepersonell se pasientens vaksinasjonsoversikt i sanntid via kjernejournal. -
Elektronisk melding om dødsfall
Folkehelseinstituttet ber helsetjenesten melde covid-19-dødsfall med ny elektronisk løsning for dødsfall og dødsårsak. -
Fakturering av medlemskap i Helsenettet
Informasjon knyttet til fakturering av medlemskap i Helsenettet under covid-19-pandemien. -
Adresseregisteret og beredskap under covid-19-pandemien
Les mer om retningslinjer for hvordan nye enheter skal føres opp i Adresseregisteret. -
Innbyggerinformasjon og -tjenester i forbindelse med covid-19
Helsenorgeredaksjonen jobber sammen Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet om informasjon og tjenester til innbyggere i forbindelse med korona-pandemien. -
Prøvesvar i kjernejournal
Helsepersonell kan se covid-19-relaterte prøvesvar i kjernejournal. -
Hurtigtestportalen
Sykehuspartner og Norsk helsenett har levert en nasjonal løsning for registrering av prøvesvar i hurtigtest. -
Leverandørinnspill
Informasjon om hvor du kan henvende deg som leverandør hvis du har forslag til hvordan vi teknologisk kan løse utfordringer knyttet til koronasituasjonen. -
Tidoblet kapasiteten på hjemmekontor
Fra en dag til en annen skulle hele Norge ha hjemmekontor og ha videomøter. Norsk helsenett økte kapasiteten for hjemmekontor og laget løsning for selvbetjening. -
Driftsmeldinger
Oversikt over varslinger om nedetid eller tekniske problemer med våre tjenester. -
Kontakt
Informasjon om åpningstider på våre kundesentre, pressekontakt og andre henvendelser.