Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til Hjemmekontor

Spørsmål og svar om hjemmekontor

Nedenfor finner du spørsmål og svar om hjemmekontor.

Hvilke versjoner av macOS er støttet?

Av kapasitetshensyn tilbyr vi kun støtte for:

Versjon macOS Catalina 10.15 og Big Sur 11

For å kunne signere fra journalsystemet ditt, må du bruke et RDP-program som har sertifikatstøtte. Microsoft Remote Desktop versjon 10 har dette, programmet kan lastes ned gratis fra App Store.

Det er også mulig å benytte hjemmekontor basert på Windows gjennom å installere dette i BootCamp eller Windows Parallels på din Mac.

Hvordan benytter jeg lokal utskrift?

For å benytte lokal utskrift, gjelder følgende kriterier: Skriveren må være tilknyttet via USB (ikke nettverksskriver). Skriverens drivere må være installert på datamaskinen på jobb.

Hva koster det å benytte hjemmekontorløsningen?

Bruk av hjemmekontorløsningen inngår som en del av medlemsavgiften.

Hvordan bestiller jeg nye kontoer for hjemmekontor?

Bestill nye kontoer via kundeportal

Dersom dere har tjenesten fra før, kan daglig leder eller godkjent kontaktperson i virksomheten bestille nye kontoer ved å sende en e-post til .

Oppgi navn, mobilnummer og gjerne privat e-post til personen som skal ha konto.

Hva gjør jeg om jeg glemmer pin-koden til buypasskortet mitt?

Sammen med buypasskortet fikk du et brev med din pin-kode.

Dersom du har egenvalgt pin-kode eller dersom buypasskortet er låst, må du bruke puk-kode som står på samme brev for å låse opp kortet via buypass.no.

Har du ikke har brevet? Kontakt Buypass på telefon 22 70 13 00 eller via www.buypass.no for videre hjelp.

Hvilke versjoner av Windows er støttet?

Følgende versjoner av Windows fungerer med hjemmekontorløsningen:

  • Windows 10
  • Windows 8

Hvem kan benytte seg av hjemmekontorløsningen?

Små og mellomstore organisasjoner (SMO) og kommuner. SMO-segmentet omfatter blant andre allmennleger, manuellterapeuter, tannleger, bandagister m.fl. Virksomheter tilknyttet via kommunalt nett er blant annet allmennleger m.fl.

Jeg har problemer med signering i Plenario. Hva skal jeg gjøre?

I forbindelse med innstalasjon av hjemmekontor innstaleres versjon 6.1.1.21 av Buypass sin programvare. Denne må nedgraderes til en annen versjon.Se egen veiledning.