Hopp til hovedinnhold
NHN
Gå tilbake til E-post

Spørsmål og svar om e-post

Nedenfor finner du spørsmål og svar om e-post.

Hvilke e-postprogrammer kan jeg benytte?

Pr. dags dato er det kun mulig å benytte Microsoft Office Outlook og Mozilla Thunderbird som e-postprogram.

Hvordan aktiverer jeg flere e-postadresser?

Bestillingen må gjøres av en registrert kontaktperson. Hvis du ikke vet hvem som er kontaktperson på ditt kontor - kontakt oss.

Nye kontoer kan bestilles ved å sende en e-post til ​kundesenter@nhn.no.

​Vi trenger å vite navnet på brukeren og ønsket e-postadresse.

Er det mulig å ha e-posten tilgjengelig på flere ulike maskiner?

​​​​For å få til dette, bestiller du en helt vanlig e-postadresse fra oss. For å kunne dele en e-postadresse mellom to maskiner, må du stille inn begge maskinene til å benytte samme konto. Tjenesten for nedlasting av e-post må være IMAP.​

Hvordan aktiverer jeg fraværsmelding/autosvar?

For å aktivere automatisk svar på e-post kan du logge inn på kunde.nhn.no – her kan du definere hva som skal stå i det automatiske svaret.​​​

Hva gjør jeg hvis jeg får feilmeldingen tidsavbrudd i Thunderbird?

Feilmelding "Tidsavbrudd" kommer av at Thunderbird prøver å gå direkte mot en startside som ligger ute på Internett. Dette vil ikke fungere i Helsenettet siden kommunikasjon mot Internett må gå igjennom en proxy-server.

Hvordan aktiverer jeg STARTTLS?

Klikk her for å se på veiledning for STARTTLS

Hvordan skrur jeg på spam-filter i Thunderbird?

Klikk her for veiledning for å skru på spam-filter